16. juni 2012

Celebert besøk på GjesteRommet

Gjett om vi har fått oss koselig besøk på GjesteRommet vårt da!
Nå i juni har vi fått selveste Ingvild Bolme som vår gjest!!:)


Ingvild er en travel dame, så vi synes det er stor stas at hun tar seg tid til å gjeste oss.

Velkommen på GjesteRommet Ingvild - og tusen takk for at du vil bo hos oss:)




Hva gjør deg til den scrapperen du er ? Jeg bruker ofte å si at Prima sine produkter har vært med på å skape min stil, og det er nok veldig sant. I den aller første posen med scrappesaker som jeg kjøpte, kjøpte jeg Prima blomster, og disse havnet på alle mine første layouter. Min “elsk” til Primas blomster og ofte romantiske stil på produkter har nok fra starten vært med på å forme min egen scrappestil. 




I tillegg så er jeg jo veldig glad i å legge ned litt av min sjel i mine arbeid. D.v.s at jeg bruker veldig ofte mye tid på det jeg scrapper, elsker å sitte å leke med detaljer og flytte rundt på elementer til jeg føler alt faller på plass slik at det føles riktig for meg. Sitter ofte å drømmer meg bort i min egen “lille verden”, og på en måte lever meg inn i det jeg jobber med. Forsøker å gjenskape følelser eller uttrykk fra bildene jeg scrapper, eller nesten leve meg inn i en idè jeg har. For meg er det viktig at fotografi og stil passer sammen, og at jeg kan forsøke å forsterke et uttrykk fra fotografiet gjennom det jeg scrapper.
 

Jeg bryr meg heller ingenting om trender osv på produkter, men bruker det som jeg føler passer best inn på det jeg sitter å scrapper akkurat der og da, uavhengig av når produktene er laget osv. Trender får være trender, for det er jo sluttresultatet på det man scrapper, som betyr noe i sin helhet, også om 10-20 år. Men, å bli inspirert av trender i stil er veldig lett med så mye fint arbeid å se der ute, og det påvirker nok også meg i like stor grad som kanskje mange andre. Jeg merker at jeg ofte drar inspirasjon inn i mitt arbeid og blander med “mitt eget”, så den scrapperen jeg er forandrer seg nok en del med tiden. For meg handler det rett og slett om hva som føles riktig for meg der og da når jeg scrapper, å kose meg med det jeg gjør, å forsøke om mulig å få mitt arbeid til å gjøre noe med bildet og historien i det.
 
Hvor mange timer jeg bruker på hvert arbeid er mindre viktig for meg, så lenge tiden jeg bruker er verdifull tid som nytes, så en dose tolmodighet er nok også med på å forme noe av den scrapperen jeg er og mitt arbeid.






Hva er grunnen til at du scrapper? Grunnen til at jeg scrapper er rett og slett at jeg en dag i 2006 tilfeldigvis kom over denne herlige hobbyen, og har siden vært hekta. Jeg skjønte med en gang jeg forstod hva scrapping var at det var noe for meg, ettersom jeg alltid har likt det kreative, hatt stor interesse for foto, design og  tegning/maling. Men jeg fant egentlig aldri ut helt hva jeg ville drive med, men her fant jeg jo en hobby hvor jeg kunne bruke alle mine interesser i ett. I tillegg så var jeg gravid da, så jeg så raskt mulighetene med å ivareta verdifulle familieminner på en kreativ og fin måte.
 
I dag er jeg jo også så heldig at jeg har scrapbooking som mitt yrke gjennom undervisning, produkt design og div. freelance oppdrag, og setter uendelig stor pris på den muligheten jeg har fått. Men uavhengig av at dette nå er mitt yrke, så er scrapping fremdeles en nødvendighet for meg. Scrappingen gir meg en nødvendig kreativ utfoldelse, rett og slett “sjeleterapi” og en herlig avslapning i en ellers så hektisk hverdag. Jeg kan aldri se for meg at jeg noen gang vil legge scrappinga på hylla.
 




Kan du dele lnoen kreative oppbevaringstips med oss?

Image Chalk edgers; Jeg kjøpte en gang i tiden på IKEA slike hyller til å ha i dusjen. Disse vet jeg ikke om eksisterer lengre, men de ble i allefall levert med 3 hyller i pakken og 2 stenger som fester som disse hyllene skulle skrus fast i. Men jeg droppet festene, og skrudde hyllene opp på veggen på en rekke, og har nå mine Chalk Edgers stående i disse rett over min arbeidsplass. Foran hver Chalk Edger har jeg en liten stciker farget med hver enkelt chalk edger så jeg ser den riktige fargen og lett kan gripe etter den jeg skal ha. Tim Holtz sine Distress Inks har jeg også i slike hyller foran meg.



Image Mist and inks; På IKEA kjøpte jeg også Klipping kjøkkenskap håndtak. http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/80153659/ Disse er veldig kjekke og fås i 3 forskjellige lengder etter ønske. Disse håndtakene ble for meg en løsning på smale hyller som jeg lette lengre etter, snudde dem bare når jeg skrudde dem opp, og vips så hadde jeg kjekke og smale hyller for mine Stickles, Mists, Dabbere osv. Jeg trives godt med denne løsningen da jeg lett har oversikten på produktene og fargene jeg er ute etter, uten at produktene forsvinner bak hverandre i dybden.



Image flower shelfs; Og selvfølgelig har jeg masse mer oppbevaring fra IKEA, som f.eks VIKA ALEX skuffer som for meg passet perfekt til å oppbevare verktøy rett ved arbeidsplassen, samt stæsj etter kategorier, eller blomster som dere ser på bildet her.



Image Metall pynt: På Clas Olson fant jeg disse kjekke små skuffene som er beregnet til små skruer etc f.eks på verksted. Mitt scrapperom er mitt verksted, så disse kommer veldig godt med for mine metall dubbeditter! Her har jeg enkelt og greit tapet på hver skuff et eksemplar av hva som finnes oppi skuffen slik at det er lett og oversiktelig å finne fram det jeg ønsker. Brads, eyelets etc har jeg mindre bokser med små rom som jeg også kjøpte på Clas Ohlson. 




Alle har sine favoritter. Kan du dele med oss din TOPP 3 - norske scrappere med en begrunnelse om hvorfor du liker disse? (linker)
Jeg vet det finnes utrolig mange flinke og inspirerende scrappere der ute, og at vi i Norge skal være stolte av et høyt nivå med mange dyktige og kreative damer. Men jeg må også dessverre innrømme at jeg sjeldent lengre har tid til å kikke rundt i gallerier eller besøke andres blogger, og det er noe jeg savner veldig. Så å nevne favoritter blir både litt vanskelig og kanskje litt urettferdig, da jeg ikke helt har oversikten på alle de flinke som er der ute. Samtidig så er det ofte slik at man får med seg talenter, og personlig har jeg sett en hel rekke med dyktige navn, men synes det er vanskelig å velge ut noen få da elle er så flinke og man blir like inspirert av dem alle. Men jeg har fått med meg Naboen’s arbeid gjennom The Color Room, og synes det hun gjør er veldig flott. Ellers så synes jeg at det er veldig mange gode scrappere på Prima sitt design team, som blant annet norske Ania, eller navn som Heidi Kelley, Finnabair (Anna Dabrowska) osv. Årsaken til at jeg liker det arbeidet de gjør er rett og slett gjennomgående bra design, kreative løsninger, teknikker og variasjoner i sine arbeid. Veldig inspirerende! 





Utfordingen: 

* Finn en bildeserie på 2-3 bilder som er tatt med korte mellomrom og som er fra èn og samme scene/hendelse. Bruk ett av bildene som et vanlig bilde som viser bakgrunn/omgivelser i hendelsen. Bruk så det/de neste hvor du klipper ut person/motiv og setter det/de sammen med det første bildet som en bildeserie på layouten slik at det skaper et inntrykk av bevegelse. For eksempel at en person på bildet kommer ut av fotografiet og trer inn i layoutens verden. (Se vedlagt eksempel “Magnificent Spring”.) 


* Design layouten til å passe til farger og tema i omgivelsene fra hovedfotografiet, slik omgivelsene passer inn med layout designet. Prøv å skap en “verden” på layouten som motivet på fotografiet kan “tre inn i”. Du kan ta i bruk all slags pynt og teknikker som stempling, blomster, rub.ons osv for å skape det inntrykk du er ute etter.






Vi jentene her i Huset har kastet oss over utfordringen!!
Som dere ser så har vi fått boltra oss i de lekreste produkter fra Prima:):)







Torill:

Sponsorbruk: 
Prima: mønsterark, filttre, treknapper, hvite charms,
 bokstaver, blomster, journalingkort


Ida:

Sponsorbruk: 
Prima - Blomster, søt knapp og klistremerke bokstaver 



Marion:






Ann Cicilie:


Sponsorbruk
Prima - Mønsterark, blomster, swirl, bling, blonde




Vibeke:

Sponsorbruk:
Prima - 
Mønsterark, bokstaver, blomster, benk, ramme,
 mursteinstempel, chipboard og bling





Og da er det din tur!!!:)


Det er Ingvild som velger vinneren - og den dyktige vinneren
kan kose seg med denne lekre premien:



Frist: 15. juli 2012





20 kommentarer:

Patricia sa...

Ingvild...I am certain your 12x12 paper is much bigger than my 12x12 paper! You always create such beautiful stories on your pages without them looking full and cluttered! I can tell you, that you are one of my favourite artists!

Elizabeth sa...

Himmel og hav, for noen UTROLIG LEKRE layoter dere har laget alle sammen, øynene detter nesten ut her jeg sitter!!!! Fantastisk!
Klem fra Elizabeth xx

Maja Stokk / eyovine sa...

Tusen tack för denna fantastiska inspiration och roliga utmaning. Den fick mig att komma igång igen efter veckor av scraptorka.

toi9 sa...

Utrolig lekre Loer fra dere alle!!
Skikkelig herlig utfordring, som jeg får se om jeg rekker :)
Ingvild er jo bare helt rå på detaljer, så mye lekkert å se på LOene hennes!! :)

Anne sa...

Wow, for en flott utfordring, og såå fine layout fra alle! Morsomt å lære litt om deg, Invild. :)

Tror kanskje jeg kjenner lysten til å prøve meg på en LO igjen, det er uendelig lenge siden sist... ;)

Birgitte sa...

Kjempe flott artikkel og morsom utfordring. masse inspirasjon! Herlege bidrag frå alle saman!

Luce sa...

Flott presentasjon av Ingvild Bolme - hun lager fantastiske loer :o)
Og kjempeflotte loer fra designerteamet :o)

Ingvild Bolme sa...

Hei alle sammen!

Det er en kjempestor ære for meg å få være gjest her å få "bo litt" her denne mnd, og gleder meg stort over denne utfordringen og se alt det flotte dere lager! Utrolig morsomt og inspirerende! Tusen takk til Scrappehuset og til alle dere som deltar!
Det er jo enda 7 dager igjen på fristen, så jeg håper på å få se mange flere hive seg på også ;O)
Så langt er det mye flott, blir vanskelig å finne en vinner. Gleder meg til å se hva DU deltar med! ;O)

*klem*
Ingvild Bolme

Arnlaug sa...

Tusen takk for ein super artikkel og ikkje minst inspirasjon! :-)

jorunn`s Fristed sa...

Heia, ble så inspirert av deg Ingvild så jeg hev meg med ♥

ANUPAMA CHOUDARY sa...

Thank you for this wonderful opportunity to play along :)

linn kr/sykepleier sa...

Inspirert som bare det. :D
Har lagt inn link med adresse, men ser det kommer opp et rødt kryss!?? Her er iallefall direktelink: http://www.blogger.com/blogger.g?blogID=2317004870948878840#editor/target=post;postID=3668956796446243847

Takk for inspirasjonen! :D

Linn sa...

Ja da har jeg levert også, tusen takk for en super utfordring♥

Ann-Katrin sa...

Takk for flott utfordring :)

Ingvild Bolme sa...

Hei alle sammen.

Har dere alle muligheter til å sende meg et bilde av deres arbeid på min email; ingvild@spinnvild.com ?
Vil veldig gjerne få fra dere alle, og i uredigert versjon om dere har? Altså, original bildet som ikke er croppet.
Jeg planlegger nemlig å lage en blog post på denne utrfordingen og vil veldig gjerne ha med deres arbeid i bloggen min ;O) Så dersom du ønsker å bli med på dette, send meg gjerne bilde av ditt bidrag. Håper også at det er ok for dere at jeg redigerer bildene litt før jeg poster dem i bloggen min? Jeg cropper og justerer og gjør det som trengst, derfor fint om jeg kan få de originale bildene ;O)

På forhånd tusen takk! <3 ;O)

Ingvild

Ingvild Bolme sa...

Hei Linn kr/sykepleier

Din link får jeg dessverre ikke åpnet, verken her i kommentar med direkte adr, eller linken du har postet. Får rett og slett ikke adgang. Har du muligheter til å maile meg bildet eller sjekke hva som er galt?

Takk ;O)
Ingvild

Ingvild Bolme sa...

Hei igjen Linn.
Viser til min henvendelse ovenfor;

Får beskjed om at jeg ikke har tillatelse til å se siden/bloggen. Har du noen innstillinger som gjør at kun inviterte eller "abonnementer" eller noe slikt kan lese bloggen din?

Vibeke sa...

Her finner du Linn sin blogg: http://sykepleierbloggen.blogspot.no/

Ingvild Bolme sa...

Tusen takk Vibeke! ;O)

Ingvild Bolme sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.